Wednesday, March 07, 2007

Mathematica 6

Ksenija: mathematica6? ima nekaj novo i jako lijepo?
Ksenija Katušin -x is online.
Veky: Da i da.
Istovremeno, baš i ne. :-]
Ksenija: i to je good enough
Veky: Manipulate[Plot[Sin[a x],{x,-3,3}],{a,2,5}]
Dobiješ graf i iznad njega slider po a. :-)
Fora izgleda.
Naravno, možeš imati i više parametara... :-)
Sent at 6:01 PM on Wednesday
Ksenija: pa to mi zvuči jako slatko
Veky: Mda, za sin(ax).
Ali za nešto kompliciranije sumnjam da je korisno.
Jedino ako cachira sve grafove, a to je ipak malo previše. :-o
Inače, možeš i Manipulate[Expand[(1+x)^a],{a,2,100,1}]. :-D
To izgleda blesavo. :-)
Ksenija: baš zaustila pitat koliki je korak odabira a... teško da to može cache držat...
Veky: A ne znam... ako ne specificiraš, čini se dosta kontinuirano. :o
Ksenija: meni to zvuči ko da su si napravili animaciju pa ti odaberi approx. frameić koji iz nje hoćeš
Veky: A možda. Ali ako uzmeš u obzir da možeš imat i višedimenzionalne parametre(!), taj pristup zvuči čudno. :-)
Mislim da ipak reevaluira pri svakom pomaku slidera.
Ksenija: ouch
se to vidi na procesoru
Veky: Da, vrlo je zanimljivo povlačiti 3D slider. :-D
Ne znam, ali čini se da je laptop prilično brz.
Nakon toga je bila neka prezentacija, čovjek je imao animirani GIF čiji pojedini frameovi se uopće nisu vidjeli. :-D
Ksenija: a na kom je primjeru viđen višeparametarski slider
Veky: Ma opet nešto trivijalno.
Tipa sin(ax)+b.
Ksenija: dakle laptop je bio konačno brz :-)
Veky: Kažem, fora izgleda ovako. Ali sumnjam da je upotrebljivo za imalo neakademskije primjere.
Ksenija: čini mi se da je malo toga što mi znamo [napravit] primjenjivo za imalo neakademskije primjere
Veky: ((-:
Da -- zato to obično očekujemo od Mathematice. ;-)
Dalje... imaš RegionPlot. Čak i RegionPlot3D.
Ksenija: istina, volim kad me može impresionirat čak i upotrebljivošću... od matematike to nikad ne bi zahtijevala
Veky: Plotanje nejednakosti. Uz podešavajuću transparentnost. Fora. :-=
Ksenija: come again?
Veky: Ah, ta Opera... daj prijeđi na neki normalni browser. :-)
"Dalje... imaš RegionPlot. Čak i RegionPlot3D.
Plotanje nejednakosti. Uz podešavajuću transparentnost. Fora. :-=
"
Ksenija: Ti ne izazivaj, opera je savršenstvo.
a sad mi reci što bi mi tu htjela dati transparentnost
Veky: I IE je savršenstvo, dok je na svom otoku. No bit Interneta je komunikacija. :-P
Pa za 3D dobro dođe. :-)
Ksenija: mislim da ie-u nitko drugi ne treba da se rasipa
Veky: A ne bih znao zapravo. :-) No mislio sam da valjda taj QA tim u MSu nešto radi... :-O
Ksenija: hehe
Veky: Dalje... realtime import i export. :-)
Utipkaš
Show[
onda otvoriš neki folder, nađeš sliku i odvučeš je u notebook :-)
Nakon uglate zagrade pojavi se slika
Nastaviš tipkat
/. rgb:{_,_,_}:>Mean@rgb
Ksenija: čitam nastavke prilijepljena za ekran
Veky: ]
I dobiješ grayscale sliku. :-)
Ksenija: lijepo. al zakaj će mi to
Veky: Pa očito žele da ljudi već jednom počnu koristit eksterne podatke. :-)
Većini je Import[...] prekompliciran.
Ksenija: svi žele postat mobiteli. što više funkcija koje bolje možeš dobit u nečem drugom, al eto tu su?
Veky: Tako nekako. I mobiteli nisu ni po čem posebni, samo su prvi koji su taj pokušaj univerzalnosti donijeli u mainstream. :-)
Export[slika,"SMS"]. :-D
Ksenija: iliti natjerali druge da ga pokušavaju slijediti
a dobro, zvuči cute
Veky: Nije baš jasno kako će video reprezentirat, al dobro. A tek zvuk... :-D
Ksenija: vektorski? kahm
Veky: Pa vjerujem da nije problem egzistencije reprezentacije, nego jedinstvenosti. :-)
Kad smo već kod toga, Date napokon više nije samo blesava lista od 6 elemenata, nego može biti i string. :-)
I tako Mma postade locale-dependent. :-/
Ksenija: a ja ciljala zlobno na automatske konvertere u tvoje omiljene formate
ajme mene, zlo i naopako
ti to ozbiljno? iz postavki mašine smeće?
Veky: A ne znam... ali sumnjam da Day["3/4/5"] vraća isto u svim localeovima. :-)
Ksenija: zakaj mi to izgleda katastrofično
Veky: Pa zato što ako postoji neka ljudska djelatnost koja bi trebalo biti locale-independent, onda je to math. :-)
Mislim, zaBoga, htjeli smo na Mjesecu nacrtat dokaz Pitagorinog teorema. :-o
Ksenija: a ne sprema u notebook podatak o tome s kojim postavkama bi trebao biti interpretiran datum???
Veky: Možda i sprema. Ali to je otvaranje Pandorine kutije kako god uzmeš.
Uzmi u obzir da se notebookovi mogu i naknadno editirati...
[...]
Ksenija: al report s m6 eventa je bio sasvim fino štivo, a nisam ni rekla thx. eto sad kažem: thx
Veky: Super. Onda ćeš mi možda čak i dopustiti da objavim to? :-)
Mogu te zamijeniti s x ako želiš. :-D
Još nekim ljudima moram opisati kako je bilo, naime. :-)
Ksenija: haha, post away.
Veky: S x ili s punim imenom? :-)
Ksenija: a postoji razlika? take your pick.
Veky: (-:
A što ja znam... pod x će te vjerojatno više ljudi prepoznati. :-D
Ksenija: da, to je vjerojatno stvarno točno

1 comment:

frozen_djA said...

gle pišem maturalni rad o limesima, imam sve, ali ne mogu naći ništa o povijesti limesa!! možeš li mi kako pomoći pa da mi pošalješ na mail neke podatke, koliko nađeš... rok za predaju je 5.4.2007. pa ako pošalješ do tad šta zahvaljujem se neizmjerno!
frozen_dja@yahoo.com